lördag, december 13, 2008

Santa Luciiiiiaaaa....

:o) Idag är det lucia dagen, jag ska strax kolla om det visas nå luciatåg på TV. Fast det får man väl inte kolla på för Alex för då börjar han tjata om "söubbe" (Pixars jävla kortfilm om snögubben i globen, fruktansvärt irriterande film) istället...

Vi har nyss ätit frukost hela familjen med tända ljus och lussekatter. Utte gillade inte sin katt utan ville ha pepparkakor istället. Hur kan man INTE gilla lussekatter?? *stum av förundran* Thomas håller på och stoppar katterna i påsar nu sen kommer det till det mest spännande - att se om de får plats i frysen! Fast några ska få åka till Runemo med. Vi brukar dela med oss till mormor som hatar att baka. (undrar var mina gener kommer ifrån...^^)

Nu ska jag mysa i soffan med min lilla Skrütt. Jag har en fasansfull värk i större delen av kroppen idag. Så idag blir det inte många knop gjorda. Det får bli en kort prommis, bara tills Alex somnar, sen funderar vi på att hälsa på Sussie o Tobbe. Var längesen man såg dom. Jag hinner ju fan aldrig hälsa på Sussie på veckorna nu med allt skolarbete... Jag som brukat träffa henne flera gånger i veckan annars, det känns tomt. :o(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar