fredag, december 12, 2008

64 + 2

Det är vad vi åstadkommit idag/kväll. 64 st vackra, gula lussekatter som ligger i en trevlig hög under en bakduk i köket och 2 st härliga vörtlimpor som vi smakat av ihop med glögg. De var utsökta kan jag meddela, och passade finfint till Sunes jul som vi börjat kika på ikväll. Lussekatterna får vänta med att smakas tills imorgon då det ÄR lucia. Vi ska ha mys-frukost hela familjen då. Kanske även mammsen får kosta på sig 190 kcal lussekatt då... ^^ Verkligen idiotiskt att börja med sånt där kalori-räknande såhär i juletid va?? Eller också är det smart och taktiskt - beror på hur man ser det!

Usch, det känns faktiskt inte som om jag ens kommer att ta mig upp ur sängen alls imorgon efter dagens alla äventyr. -__- Promenaden tog hårt på ryggslut, höfter och ben och bakandet fixade en rejäl värk i axlar, nacke och armar. Får nog bli startkablar imorgon bitti vad det verkar. Jag får ta lite Dexis, ska väl ändå inte dricka nåt alkoholhaltigt i helgen. Det är way too much calories i sånt!

Nu har jag nyss duschat och sitter här i min kära morris och funderar på om jag ska släpa mig i säng eller hur jag ska göra. Lutar nog åt det hållet... Har ni lutat fisken btw? Det skulle göras i onsdags det! Vi lutade den åt höger i år, förra året var det vänster och det blev lite väl stark muskot-smak på den då tyckte vi. Det är svårt det där med avvägning vilken lutningsgrad man ska ha och allt. För att inte tala om vad man ska välja för fisk! Vi valde en Koi-karp i år, de verkar så trevliga när de simmar omkring tycker jag. Men det är fanimej ingen billig mat!! Dyrt kg-pris som faan så jag hoppas verkligen att det blir gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar