fredag, december 26, 2008

Sammanfattning, julen:

Tjohej, nu är julhelgen strax över. Hur har den varit då?? Ögoninflammation för både mamman och pappan, *jej* nu när jag ÄNTLIGEN fått tillbaka mina heldygnslinser... Bara att kasta dem och beställa en tid på Synsam så fort det blir vardag igen. Sen blir det väl glasögon (funderar på att skaffa nya) och endagslinser typ resten av livet igen. -__-

Julafton var vi bara hemma. Farfar och Siv var hit på morgonen och åt gröt och lämnade en stooor kasse med julklappar. Mitt på dagen var Enas hit en stund och sen tog vi en liten julaftonspromenad och Alex somnade faktiskt efter en del om och men i vagnen. När vi kom hem stod Bobbo och Kjell och väntade på oss utanför. De tittade på Kalle med Utte medans vi duschade och gjorde oss i ordning. En stund senare kom även mormor och morfar ochd et blev massa mat och sen "pet"- öppning. Ingen tomte dock, då luvan jag köpte visst var i barnstrl (så typiskt mig va??) men Alex verkade inte bry sig nämnvärt. Han fick MASSOR av duplo (2 lådor med lösa bitar, polisstation, byggarbetsplats, polisbåt och en stor byggplatta) och en snowracer bl.a Han var i sitt esse och jag hade tänkt att han skulle få vara uppe så länge han ville. Vid åtta sa han själv att han ville lägga sig, var nog bra slut av dagens bravader. Vi fortsatte en stund till, men "gamlingarna" gav upp rätt fort och vi yngre tittade på "Småstadsliv".

Juldagen tog vi det lite lugnt på dagen, åt lite rester och tog en prommis med Utte. Sen åkte vi till farmor på fika och träffa-släkten-kväll typ. Ännu mera duplo till Alex... (brandstation). De andra badade tunna, men vi var ju tvungna att åka hem till skrutt-läggdags. På väg hem fick jag ett mess från Kajsa att de hade GIFT SIG!!! Grattis grattis herr och fru Carlsson!! :o)
Väl hemma kurade vi ihop oss med lite julgodis och tävlade i "Scene it" på vår nya XBOX!!! ^^

Annandagen (idag) har vi varit i Runemo hos mormor och morfar. Blidde inge bandy och utgång för oss... Pga ögoninflammation, min förbannade värk och Thomas begynnande förkylning. Vi såg på matchen på TV istället, det såååg ju så hoppfullt ut ett tag vid 4-2 men så åkte ju Westh (helt felaktigt) ut på tio minuter... Hade KANSKE sett annorlunda ut annars, men 4-4 mot Edsbyn ÄR ju ändå jävligt bra för att vara Bollnäs måste jag säga.

SÅ, det var den julen det! Ska lägga in lite bilder i ett eget inlägg. Har äntligen tagit tag i att lära mig min kamera. Fick ett stativ av pappsen idag, helt fantastiskt ju!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar