söndag, december 21, 2008

Jättedutti

Sådärja, nu är alltihop på listan fixat, plus lite till av bara farten. ^^ Nu väntar jag bara på att potatisen som jag ska ha till mina mortotsbiffar ska koka klart. Sen blir det ett varv runt Heden i den fantastiska vädret! Ska nog släpa med kameran ut och plåga er med ännu flera vinterbilder. Bara inte sol-helvetet drar sig undan lagom till jag ska ut nu då, det skulle ju vara just typisk AL-tur det. Jag har helt osannolik otur ibland. Just nu har jag skitont i vänster armbåge efter att ha dragit den i en dörrpost så det sa pang och häromdagen halkade jag ute och slog i knät så det värker än. Men det var det högra, så det blir ju jämnvikt på kröppen iaf.
Igår välte jag ut en halv skål pankis-smet, gissa om den välte framåt, bakåt eller åt vänster?? Nej nej nej, åt HÖGER såklart så det rann ner mellan spisen o bänken... -__- Fast det var ju bra, för då fick jag ju bort allt kaffepulver som jag tappade där för ett par veckor sen, men ignorerade då.


Dagens dikt:
Allt som kan jävlas, krångla och rackas
såhär när det mot juletider lackas
ska självklart göra detta
AnnaLena svär så det osar av hetta.
Bra för barnet att ordförrådet utöka
men jobbigt för mamma att behöva böka
med alla saker som verkar som komna av djävulen
-att det alltid ska... det var väl själva knävelen!!! #&/*@

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar