söndag, december 21, 2008

Fjärde advent!

Idag fick man tända ALLA ljusen i staken, Alex var helt lyrisk och satt och tindrade med ögonen (eller var det bara ljus-reflexer?) i bästa Astrid Lindgrenstil. Till och med det mesta av gröten slank ner i pur förvåning. Däremot är jag lätt chockad över att han inte upptäckte att det hängde kakor i fönstret. Jag bara väntar på att det ska dyka upp små tuggmärken i dom... ^^

Idag ska här tvättas och städas:

  • Städa badrummet
  • Dammtorka Alex rum
  • Golvet i Alex rum
  • Dammtorka vardagsrummet

Kanske nåt mer med, få se vad som hinns med. Vi ska väl ut och gå vår runda med på eftermiddagen. Tack vare mitt ihärdiga promenerande har jag faktiskt lyckats gå ner ett halvt kg denna vecka trots knäck, kola och lite småfuskande... O__o Inte så mkt kanske, men åt rätt håll iaf. Och så slipper VK tjata om att jag gick ner för fort förra veckan ju. Aldrig är de då nöjda!

Imorgon måste jag plugga, känns lite trökigt såhär inpå jul. Men vad göra när uppgiften ska vara inne 5/1?? Thomas ska hem till Bobbo och röka revbensspjäll på balkongen så vi tänkte höra om Utte fick vara hos farfar eller mormor över dagen. Det blir ju liksom inte allt för mkt gjort med en unge hängande i laptopen och böckerna kringkastade runt hela lägenheten.

Igårkväll betade vi av ännu en julfilm "The Santa Clause", fan det börjar bli snoigt nu om vi ska hinna med alla. Iofs kanske man kan klämma nån i mellandagarna med. Eller inte... för då blir det väl bara Xbox! :o) Vi tänkte gå ut med, bandy + alkohol på annandagen.

2 kommentarer:

  1. vi har inte hunnit tända alla ljusen än för grabben ligger o sover han... jag tror jag ska in o hoppa lite försynt i sängen och säga, nämen oj, väckte jag dig?!?! hihi... idag blir det julstök som heter duga! städa o feja tills mamsen o pappsen kommer imorrn kväll...

    SvaraRadera
  2. ööö just det det var ju det jag tänkte skriva... du kan smsa över alex så kan han vara med mig :D det hade väl varit praktiskt?

    vi såg en julfilm på tv igår... julfritt hette den på svenska.. riktigt jobbig så man var tvungen o titta bort och det var nästan så man var tvungen och kasta kudde a la anders :D

    SvaraRadera