tisdag, december 09, 2008

ARG

Jag är på fruktansvärt dåligt humör idag!! Bådar inte gott, jag som ska vara på Heden med gruppen hela dagen plus träffa grupphandledaren.

En sak var bra idag iallafall, Alex vaknade själv redan tio i sju så vi fick en liten mys-stund på morgonen. Sånt är alltid guld värt, för det blir så sällan på vardagarna numer.
Konversationen:
Alex: Mamma här...
Mamma: Ja, mamma är här.
Alex: Ie här...
Mamma: Ja, I-or är här.
Alex: Appe här...
Mamma: Ja, nappen är här.
Mamma: Är Alex här?
Alex: Jaa..
Alex: ilten här...
Mamma: Ja, filten är här.

Ja, och så fortsatte vi så om och om igen typ tills det var dags att kliva upp. ^^ Jag menar hur glad skulle man ha blivit av en diskussion av det slaget för tre år sen?? Inte alls skulle jag tro... Speciellt inte strax före sju en tisdagmorgon.
Nu ska jag göra mej klar för att gå till Heden. Eller om jag tar bussen... kallt ute idag ju...

2 kommentarer:

  1. Varför är du arg min vän? Vi har arga bloggar vi, min var igår!

    Jag sitter på skolan, ska gå på lunch! HAr ont i huvudetm spänningshuvudvärk tror jag det kallas!

    HAr ont i hela kroppen, vet inte hur jag ska sitta! Ryggen och axlarna värker, öm. Jag trodde jag var åtetrställd från sörkylningen. Men hemma mådde jag bra, skolan lär ha ett dåligt omen!

    Kram kram jeanette

    SvaraRadera
  2. Hihi! Det är roligt att man en dag får en ny människa att konversera med, sitt barn. I morse slog F upp sina två blå och sa Inga-Britt har plåster på handen. Mammas hår luktar lampo (schampo). Sen ville hon ha lelling. Man blir tårögd och vill nästan avla fler. Men bara nästan...
    kul blogg du har!

    SvaraRadera