onsdag, november 26, 2008

Vak-natt

-__- <-- såhär känner jag mej idag. Helt slut... Alex vaknade vid halvtre typ och ville komma upp, innan dess känns det som jag inte hade sovit nåt alls. Och inte blev det så mycket efter heller precis. Han skulle ligga under mitt täcke (borde anat oråd...) och mylas. Så det var typ: slumra, vakna av fot i revbenet, slumra till igen, vakna av att det är för trångt för att vända sig, slumra osv osv. Tills jag la armen om honom och kände att pyamasen ju var blöt fram! o__O Han hade ju kissat igenom så han frös väl! Kände mej som världens sämsta morsa som inte hade märkt det, fast iofs kan han ju säga allt annat nu så han kunde väl ha sagt nåt om att det var blött/kallt?? Jaja, hur som helst blev det upp och tvätta av, byta blöja o pyamas, riva ur lakan och byta det. Madrassen hade klarat sej med bara lätt fukt, det fick vara. (jaa, man blir så äcklig som småbarnsmorsa! Liksom: Nä men det var ju bara en liiiiten fläck.) När vi väl hade kommit till ro efter allt det stöket så började sötnosen prata om gröt... Jaha, bara att kliva upp då.

Nu sitter jag här och känner mej inte ett dugg piggare efter två koppar kaffe. Ska sätta igång att plugga lite, så gott det nu går med Utte med. Läsa iaf och notera vad jag ska ha med så får jag skriva in det på datorn i eftermiddag. Thomas skulle kliva upp halvtolv så jag kan ju sitta och skriva när Alex sover sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar