onsdag, november 12, 2008

stress

Är det bra eller dåligt?? Ibland kan jag känna att jag jobbar bättre under lite lagom stress, det kan gå bättre att disciplinera sig då. Fast oftat är det lite jobbigt tycker jag, sen jag blev sjuk är jag bra mycket mindre stresstålig med. Tänk när jag jobbade på Mobackes - då var det stress av både fysisk och psykisk karaktär.
Aplånga köer, folk som frågade massor: "Hur blir jag av med rådjur?" (hagelbössa och stövare är det mest effektiva), "Hur ska jag göra för att få bort maskrosorna i gräsmattan?" (prova asfaltera...), "Vilket äppelträd är bäst?" (jaadu, hur fan ska jag veta vilken sorts äpplen du tycker om?), "Jag letar efter en perenn, jag vet inte vad den heter men den är liksom blå och har gröna blad såhär... *gestikulerar*" (Hmm, få se... gröna blad, det borde ju vara lätt att lista ut det...), "Finns det nån blomma som blommar hela sommaren?" (Leta inne bland sidenblommorna.) osv, osv tills jag hade lust att börja springa sidledes och skrika apskrik.
Och så snabbtelefonen/högtalaren då: "-AnnaLena, kan du ta fram häckplantor åt en kund?" "-AnnaLena, kan du hjälpa till att bära fram jordsäckar, kunden väntar vid grinden.", "-AnnaLena, kom till kassan!", "-AnnaLena, kan du hjälpa en kund vid fruktträden?" ,"Askungen, Askungen, ASKUNGEN!!!!" Inte undra på att man fick andnöd flera gånger om dagen där... tänk er detta ca 12 timmar om dagen 5-6 dagar i veckan en hel sommarsäsong. Plus bära, bära, bära jordsäckar, brätt med nyvattnade perenner, fruktträd, buntar med häckplantor, buskar. Släpa slangar (ja, de blir tunga när de är typ hundra meter långa). Oj shit, jag saknar INTE det jobbet!!


Jaja, hur hamnade jag här? Jo, stress... jag har mkt att läsa just nu, fick hem fler böcker igår varav en är skittjock. Den har jag börjat med idag, tänkte läsa så långt jag hinner. Jag ska stryka en klänning tills ikväll med. Och vid tre ska vi hämta Utte och åka på BVC för tvåårskoll. Farmor hämtar upp honom där och vi drar vidare ner mot Stockholm och Slipknot-konsert. Tjohoooo!!! *längtar som faan* men fasen vad trött jag kommer att vara på gruppträffen imorgon. Tur att jag får sovmorgon iallafall eftersom Alles är hos fammo som sagt.

Nej, nu MÅSTE jag plugga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar