måndag, november 10, 2008

Spark och stök

Inatt när jag preeeecis hade somnat sisådär kring tolvrycket, så hördes ett "-uuupp, stoja sängen!" nerifrån fotänden. Hmmm, bara att lyfta upp en mörkrädd Skrutt i sängen... Sen har vi: kramats, pratat om att det var "inge fagigt", hållt handen, sparkats (inte jag då), letat I-or osv osv. Tills natten tog slut och mamma hade lust att slå sönder något när klockjäveln ringde. DÅ sov Utte gott iaf, ända tills jag bände upp honom strax efter sju. Jojo, de passar sej då liksom, när oljepriset har stigit.
Nu sitter jag med den största kaffekoppen jag hittade i skåpet och funderar på om jag ska vila eller börja plugga. Lutar nog åt plugg-hållet ändå. Jag ska ju ut o gå med Sussie sen ev om det håller sej regnfritt vill säga. Skönare att vila efter det isf.

Vägningsdags idag, jag har minskat lite till... skönt att ha haft en bra helg. (trots Guiness-chokladen som vi smakade av i lördags, ja den var god - tack Kattis!^^)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar