lördag, november 22, 2008

Falsk krupp

Inatt vaknade Alex och hade världens skräll-hosta och fick knappt nå luft. Jag försökte ringa sjukvårdsrådgivningen, men på en kvart hände det absolut ingenting med min köplats... "Du är placerad i kö och har plats nummer 3 i kön." Jag: -Oj, va bra då går det ju fort! En kvart senare: "Du är placerad i kö och har plats nummer 3 i kön" Jag: Va faaan håller dom på med!!!

Det var bara att klä på ungstackaren ytterkläder utanpå bamsepyamasen och dra till akuten det. Tur man bor nära... Han tyckte inte alls att det var skoj att vara där, medicinen smakade illa och masken han skulle andas i var otäck... Men till slut fick vi åka hem med en burk Mollipect + recept på mer i fickan. Han andades bättre efter cortisontabletterna och nån inhalation av nåt slag. Väl hemma bäddade vi ner oss alla tre i stora sängen och inväntade sömnen. Den dröjde rätt länge vill jag lova.
-__- Lagomt trött idag. Fast när han väl somnat så sov han till nio, så det lär ju knappast bli nån middagsvila idag. Vi ska snart göra oss klara och dra till Runemo. Det är julmarknad på bygda där idag som vi tänkte gå på. Köpa lite hemost och ovanåkersbröd kanske.

Min hals är bättre idag, jag kan till och med äta lite och kaffet smakade ganska gott!! Alltså mat lider jag inte av att vara utan, men att kaffet smakar skit, det är ett öde värre än döden! Inte svider det så mkt under fötterna heller. Nu ska vi bara se vad vi ska hitta på med pappan, han har klarat sej oförskämt bra den här veckan tycker jag. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar