torsdag, november 20, 2008

Allergi

Nu har jag varit upp på hälsocentralen och fått kortisondrink. 12 tabletter upplösta i lite vatten. Jättegott... inte!! Sen fick jag recept på allergimedicin som jag skulle ta en om dagen minst en vecka. Det är DYRT med allergier! 71 spänn för tio tablettjävlar! o__O Shite!! Jaja, jag skulle ju bara ha nu...
Tydligen så kan det bli en sån där reaktion av virus, jag har ju haft saaaatans ont i halsen trots att jag inte varit särskilt förkyld. Så de var väl nå skit där då.

Har varit i Gävle idag, först på bibblan och lärde oss litteratursöka, sen på grupphandledning med vår handledare. Hon var kanonbra och förklarade uppgifterna så det faktiskt kändes som om man fattade! ^^ Sen om det känns lika klart och fint när man väl ska till visar sej väl imorgon... Känns mindre panikartat nu iallafall. Och det är ju skönt.

Jag håller på och lagar mat (fasen vad huslig jag är nuförtiden) ugnsbakt lax med morot o lök, till det potatisskivor med olivolja och balsamvinäger. Gött får vi hoppas. Utte ville inte ha fisk igen (han hade fått det till lunch på dagis), så han får pankis.

Gullungen börjar bli så bra på att sjunga! Idag sjöng han "Midnatt råder" och "Sockerbagaren" :o) Han bubblar ju och babblar konstant iofs den lille rackarn. På två-årskollen var sköterskan alldeles chockad att han redan kunde säga både tre- och fyraordsmeningar och kan alla färger. Det har han kunnat läääänge. Men så är han ju entelligent som sin mor också. ^^ Lång blir han med... hela 95 cm var han nu! (det har han ju oxå efter morsan)

Nog med barnskryt nu, jag ska gå och kolla in laxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar