onsdag, oktober 22, 2008

Trött, trött, trött

Somnade sent igårkväll, pga den jäcla tårtbotten som typ aldrig blev klar ("-jaa, vi bakar en till när vi ändå är på gång!!") och sen vaknde jag vid två-halvtre av hosta. Hostade ca en halvtimme innan jag, mycket förgrymmad, klev upp och kokade honungsvatten. Ibland är det bara så bra att vara biodlardotter!! Drack vattnet, brände både hals, tunga och underläpp. Fortsatte hosta. Halsade hostmedicin direkt ur flaskan (ja, jag var för trött för att leta ett mått i mörkret). La mej i soffan, MED barnvakten bredvid - jag ÄR ansvarsfull, och försökte sova. Hostade lite smått, svor för mej själv. Jag måste ha somnat till slut för när klockan ringde hade jag kunnat göra precis vad som helst för att få sova lite till. Sålt min själ till Jehovas vittnen, lämnat mitt hjärta för nån att stampa på, fått responsen kvällen före uppgiften ska vara inne, varit utan kaffe en månad... you name it!!

Men, det går ju inte. Utte måste ju till dagis. Så jag klev upp, hostade lite och såg ut som ett lik. Kokade frukost (ägg o kaffe) och såg ut som ett lik. Nu sitter jag här och ser ut som ett lik och ska strax gå och lägga mej i soffan och läsa lite med music in the earphones. (eller vad det nu heter).
Till råga på allt elände så glömed jag ta min medicin igårkväll, har världens stelaste och ömmaste höfter/rygg idag. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar