tisdag, december 01, 2009

1 december

Nu är äntligen den trista, mörka november över och man kan se framåt med tillförsikt... Detta firade vår kära Moder Jord med att ge sina barn en härlig dag med några minusgrader och SOL!! Jag riktigt njöt av min promenad hem från skolan. Ingen snö än, men väl ett ytterst tunt lager med frost och några djupfrysta daggmaskar som prydde gångvägen.... det kan ju kanske ses som vackert på sitt sätt det med, vad vet jag?

Hann med en vända på stan på vägen hem, inhandlade kalsonger åt Skrutt (de är verkligen sjukt söta när de är sådär små, kalsongerna), lite nagelprylar åt mig samt en liten påse med pigga-mamman-grejer. Få se om de hjälper nudå, om jag blir nåt piggare. Femal (blir ett pms-monster) och tjej-vitaminer. Jodå man räknas som tjej till man fyller 45 sådeså! Det sa tanten på Hälsokost, basta!

Nu skall jag fortsätta med mitt pappersläsande, har en hel bunt som skall vara läst innan fredag. Det ska väl gå bra, ska koka mig lite kaffe och tända nåt ljus kanske. Det är det allra bästa med den här årstiden tycker jag. att få tända massor av ljus! Det är mysigt och gör en gladare på nåt vis. Det behöver jag nu, för jag har haft en ganska tuff höst... mycket stress med skolan och så fibron som alltid ger mig käftsmällar när kylan kryper på. Men nu är det värsta "skovet" över för den här gången tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar