söndag, augusti 30, 2009

Skönt.

Ibland tycker jag det är himla skönt med söndagar ändå, även fast de kan tyckas långdragna och trista. De är väl vad man gör dem till helt enkelt. Att vara hemma och slappa med familjen är ganska så skönt det med ibland tycker jag. Även fast Skrutten varit på sitt värsta trots-vis idag och rivit och haft sig så jag trott jag skulle bli tokig flera gånger. Jag vet ju egentligen att det oftast beror på att han är trött (håller på och sluta sova middag) eller rastlös för att han vill gå ut. Men man kan ju inte hänga på lekparken jämnt heller... man har ju framförallt en hel del saker som behöver göras hemma.

Nu har jag nyss varit ute och provgått mina nya gåstavar, blev ett varv runt Heden. Jag tyckte det gick bra, men ljudet av stavarna mot asfalten var aningens enerverande tyckte jag. Och så blev det lite hackigt åt axlarna på nåt sätt, får nog ha dem när jag knallar mina varv runt Vågen istället kanske?

Det luktar gott från köket, Cocken lagar Sicilianska köttbullar i tomatsås. Mums! Morfar kanske skulle komma hit på middag om han inte skulle spela golf. Frågade Bobbo med, men han skulle repa så han var hit på em istället och spelade fotboll och drack kaffe. :o) En finfin kombination det.

Imorrn blir det Sjövillan igen, eller jag skulle vara på beroendecentrum som ligger alldeles bredvid och se hur det går till där. Imorgon kommer även Kattis hem, kul! ^^

Dagens kom ihåg:
Vi har tankens, tankeenergins kraft..
Vi har universums och det inre universumets kraft.
Vi har jordens, havets, stenarnas och bergens kraft.
Vi har själens kraft, för själen väljer.
Vi har drömmens, vårt sovande tillstånds kraft.
Vi har erfarenhetens kraft.
Vi har vårt vetande, vårt instinktiva jags kraft. Den kunskap vi föddes med finns inom oss.
Vi har vår inre styrkas, våär förtröstans, vår tros, vår andes kraft.
Vi har det kollektiva medvetandets, den kollektiva tankeenergins kraft.
Vi har viljans, vår viljetyrkas kraft.
Rosemary Altea

Så kom ihåg: vi är alla starka och har krafter - det gäller bara att kunna hitta dem inom sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar