måndag, juli 13, 2009

Hemma igen

Efter en helg i Göteborg, jobbigt med sån kort tripp på ett sätt för det blir väldigt intensivt med bilåkandet. MEN det är ju helt klart värt att få vara med på bröllopsfesten för två av de underbaraste människor jag vet!! Det var en lyckad tillställning med god mat, god öl ;o) musik och precis lagom med tal och grejer. Vädret hade väl kunnat visa sig lite bättre iofs, men vi höll värmen uppe ändå inne i tältet. Känner mig mycket hedrad av min placering vid "elitbordet" bredvid brudgummen. Skulle kanske sagt några förmanande ord på vägen, i egenskap av svärmor (för det är väl på den platsen brudens mor brukar sitta om släkten är med?) ^^. Vid fyratiden på natten knallade vi gatan ner för att trötta stupa i säng hemma hos Helena och Jocke som vänligt nog lånade ut rum åt långväga festgäster. Längesen man festade en sån helnatt vill jag lova!

Småbarnsföräldrar som vi är var vi ändå vakna vid tiotiden på mogonen och satt i bilen på väg hem redan före tolv. Mammahjärtat längtade hem efter sin lilla Skrutt så jag nästan grät (och DET händer i n t e ofta!). Vi var hemma id halvniotiden på kvällen, då väntade Skrutten och mormor på oss. Vilken glädje att få krama om honom! (sen dröjde det max en halvtimme innan trotsen gick mig på nerverna, men det var väl en annan femma?) Dimebag hade redan somnat, så honom fock vi heja på imorse istället. :o)

Idag har vi varit en snabbis till Runemo på fm och dammsugit/tvättat bilen. Bettan måste ju vara ren och snygg innan vi drar till Norge på onsdag! Vi ska hälsa på Kattis & Jonas i Eidfjord! Vi tar det lugnt på vägen dit och stannar en natt i tält. Kan vara kul för Uttas att bo i tält kanske, och så slipper han sitta stilla så himla många timmar i sträck. Blir väl kanske lika på vägen hem, vi får se hur det känns då.

Nu ska jag gå och ta bort lösnaglarna sen helgen och dona lite i köket. Det ser inte ut som om rörmokarn kommer idag heller och kopplar in vår diskmaskin... Vet inte när och var man kan ringa och kolla så det inte är bortglömt heller. Sabla skit!!!

1 kommentar:

  1. Ja visst var det en lyckad bröllopsfest vi var på. Jag var också väldigt hedrad att sitta vid elitbordet :) Ikväll ska ni på U2, hoppas ni får det superbra! kram kram, ak

    SvaraRadera