måndag, juni 29, 2009

Sommarens hittills skönaste dag??

Imorse när vi vaknade var det faktiskt lite disigare och aningens svalare än det varit i helgen. Varmt såklart, men en skönare värme på nåt sätt. Vi packade ryggsäck, badlakan, leksaker och matsäck och drog till Galven! Guuud va skönt det var där, Uttas har badat (trots missödet igår då han ramlade och hamnade under vattnet i sjön hos farmor) nästan hela tiden vi var där. Ätit nåt har han dock inte gjort, så nu sitter han i köket och väntar med spänning på köttfärs- och potatislådan som står i ugnen. Vi har badat vi med, himla skönt faktiskt! Annars brukar Galvsjön kunna vara ganska kall av sig...

Idag kom min sprillans nya tin whistle! Himla fin var den vill jag lova och det var jättefint ljud i den! Nu ska jag hålla den undan klåfingriga barn så kanske den kan få vara hel med. Den andra får väl vara kvar som minne/reservwhistle. Nu är det bara att öva och öva under sommarlovet, så kanske, kanske jag kan spela nån liten visa för Kattis när hon kommer hem i höst! ^^

Gubben ska iväg och repa ikväll, då blir det nog mysa i soffan för Skrutten och hans mamma skulle jag tro. Sen ska jag ut och röra på arslet lite tänkte jag, ska ringa och höra med Sussie om hon har lust att joina mig runt Heden eller Åsen. Ska ringa Kattis med och diskutera Norgeresa, vilken vecka som pasar dem bäst. :o)

Imorrn får Uttas gå på dagis, jag ska jobba med skoluppgiften så "min" del är klar, gå på stan och köpa en strandväska som jag suktat efter, ev leta nån ny klänning till bröllopsfesten i Götet och kika på lite andra småsaker. Sen tar nog Skrutt och jag sommarlov! Åker till Stene gård med mormor på onsdag och tar väl nån dag på Playa del Runémo tors eller fre (eller kanske bägge?) om vädret håller i sig.

2 kommentarer:

  1. heeeey ja kommer hem på fredagen över dagen o kvällen :O) Så då kan vi ju kasnke sammanstråla någonstans då.. har maria med mig också! Har ju återträff med skidskolan i orsa i helgen å då fick vi 4 dagar ledigt å kan åka!!! =)

    SvaraRadera
  2. NU på fredag? Då ska jg till Stene Gård och gå på träteatern på kvällen... Dagen är ledig iaf!

    SvaraRadera