onsdag, juni 03, 2009

Eeeeh.... okej??

Satt och pluggade (fortfarande) när det ÅTER IGEN flaxar till. När jag tittar upp sitter en Talgoxe på hörnet av soffbordet!! Jag stirrar klentroget på honom och han kikar tillbaka med sina pepparkornsögon innan hoppar ner på golvet och sen flyger ut genom balkongdörren igen som om det vore helt naturligt för honom. Vaddå, har inte alla Talgoxar bon i vardagsrum liksom? Nu sitter jag utrustad med kamera, men det l ä r ju inte hända igen.

Jag har ganska länge misstänkt att Kato, min älskade papegoja, har återfötts (-kläckts) som just en Talgoxe. Mina misstankar blir allt starkare...

5 kommentarer:

  1. Ja varför inte?
    Det var nog Kato som ville säga hello, hade ju sett konstigt ut om det satt en papegoja där helt plötsligt ;)

    Bs:
    Alftaskolan??? R-skolan såklart :)
    Och kan du tänka dig vem det var???
    Mohahahaha

    SvaraRadera
  2. Förresten sitter det 3 skatungar i min buske nu! Ja, inte "den" busken FFS ;)

    Hon börjar måhända på E ja :D Duktigt gissat!

    V har ju inte slöjd än så det är något de gör på bilden!
    Dragon är vad hon är!
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  3. Haha, ja det var den första jag kom att tänka på. Måste vart tankeläsning... eller traumatiska minnen från min egen barndom? -__-

    SvaraRadera
  4. Lina på linjen: Skriker talgoxen KÄX blir jag rädd. Jag har ju dessutom en släng av fågelfobi...

    SvaraRadera
  5. Lina- Ja, det skulle jag ockå bli tror jag... Jag har ingen fågelfobi, men blir ändå lite skeptisk när de lägger sina små, lortiga fötter på MITT soffbord!

    SvaraRadera