lördag, juni 06, 2009

Ajaj

Den här veckan har det varit ruggigt och kallt, inte det minsta sommarvärme utan bara en rå, fuktig, blåsig jävla kyla. :o( Det gör mig stel, öm och trött.
Jag känner mig som en halv människa, inte riktigt delaktig i omvärlden för så mycket energi går liksom åt att hålla näsan över ytan så att säga. Jag skulle helst av allt bara vilja lägga mig ner, dra ett varmt täcke över huvudet och soooova... Men det funkar ju inte när man har sambo, barn, hem, husdjur och skolarbete att tänka på med.

Jag är hemskt glad att den här sista kursen nu är över och att det faktiskt kändes som om tentan gick skapligt bra. Jag har varit så stressad och pressad sista tiden känner jag. Jag har varit in i den berömda väggen två gånger redan i mitt liv, jag känner igen symptomen, och det ligger ganska på gränsen nu. Sommar"lovet" kunde inte komma mer lägligt! Iofs ska jag läsa sommarkurs, men den känns lugnare och - face it: jag lägger inte ner lika mkt energi på den... Det har jag helt enkelt inte ork till! Inte om jag ska överleva! Jag tycker den verkar intressant och jag ska läsa böckerna, göra uppgifterna, gå på de 6 schemalagda dagarna men -that´s it!! Godkänt räcker bra för mig, godkänt är fint...

Nu har jag nyss lagt Uttas, pappan är på affären och handlar lite förnödenheter. Sen ska vi kvällsfika lite och slappa. Ska be han massera mina ömma axlar lite. Undrar hur jag ska orka med en heldag på Furuvik imorgon?? Får nog ladda upp med Dexofen i handväskan tror jag. För säkerhets skull liksom. Vore synd om jag ska förstöra hela dagen med min ork som är som en 90-årings ungefär när jag har mina dåliga dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar