söndag, maj 10, 2009

Minnen

Jag sparar på minnessaker, lägger dem i skokartonger. Alex har fått en egen nu där jag spar lite teckningar, vykorten han fått på teatrar, födelsedags- och julkort och lite pyssel han gjort på dagis. På nåt sätt så tror jag att det ska vara kul för honom att ha kvar sen! Det finns även en bok som jag skrev i varje dag första året när han och jag var hemma. Och en jag skrev i under graviditeten, och där jag fortsatt lite då och då nu med ord han säger och lite viktiga händelser och sådär. Ett eget fotoalbum har han även fått där jag klistrar in lite fina kort och skriver till. :o) Jag är väl inte världens pyssligaste och påhittigaste person, men jag försöker iallafall att skapa lite sånt där som är kul att titta på sen, visa för hans barn osv... Eftersom vi inte ska ha fler barn så kan man göra sånt där, det slipper bli några orättvisor när de yngre barnen inte får lika... (som för mig...)

Nu har pappan och ungen dragit på affären och handlat, jag ska slå mig ner i soffhörnet med mina kära sociallagar. Senare idag blir det söndagsstek i Runemo, mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar