lördag, maj 30, 2009

Marknadsdag!

I helgen är "marknan" i stan, alldeles här utanför vår lilla gata i staaaan! Vi har varit ut en sväng på eftermiddagen, det går rätt fort att gå igenom den numer eftersom antalet knallar bara minskar för varje år. Varmt som självaste helvetet var det med! Vi hittade foppisar till pappan och Skrutten iallafall, en hajballong och lite marknadsnougat. ^^ Sen var alla nöjda och glada!

Tidigare på dagen var vi upp till farfar och hälsade på, lämnade äntligen dagiskortet! Hann även med att knalla över till Sivan en stund och ge henne ett med, och se på lilla Alwe som var där med sina föräldrar på besök ända från Skellefteå! Han var väldigt liten... Har vår Skrutt verkligen vart så liten nän gång??

Såå, större delen av dagen har spenderats ute... Både Skrutt och mamma är branog slaka nu, han ligger i soffan och tittar på Hitta Nemo och jag sitter här. Är nog inte så långt kvar till läggdags skulle jag tro. Sen ska mamman slappa i soffan med Assassins Creed (-äntligen!), var sjukt sugen på nåt gott i min mens-bedrövelse men pappan skulle iväg så hastigt och lustigt så jag hann aldrig be honom snällt att fixa nåt åt mig. :o( Får väl poppa lite popcorn då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar