torsdag, maj 14, 2009

Från storm till sol

Ja, idag har det verkligen varit växlande väder, i förmiddags när jag satt och pluggade stormade det såpass att jag var tvungen att stänga fönstret. Såg ut som om det skulle bli oväder riktigt. Resten av familjen skulle till Beijer (som var stängt för inventering...), så jag fick skjuts upp till Heden och min föreläsning om socialtjänstlagen. Medan jag satt där så klarnade det upp rejält och jag kunde till och med promenera hem! Blev en sväng till ut efter middagen så Skruttas fick springa och göra av med lite energi. Det behövde han nog, för han var väldigt rastlös och stökig före... Nu sitter han nybadad som ett litet ljus i soffan och äter tunnbröd och yoghurt till Tiggers film. :o) Himla bra med det nya, uppfällbara badkaret så han kan få plaska lite istället för att bara tråkduscha.

När jag nattat det lilla livet ska jag hoppa i duschen (jag får minsann tråkduscha jag...) och sen kanske läsa lite i nån bok eller så. Känns som om jag är överhopad med uppgifter och plugg nu och tiden finns liksom inte. Inte en enda riktig pluggdag har jag haft den här veckan. :o( Jag får panik och har världens stressklump i magen. Imorgon blir det inte mycket bättre heller, Thomas ska åka till Fullen och röja mer grejer som ska till tippen. Jag tar med mig Uttas till morfar så kanske jag får lite gjort iallafall. MÅSTE få åtminstone första uppgiften klar!! -__- Sen är det ju liksom slut på den här veckan med och bara 2,5 veckor kvar till tentan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar