torsdag, april 30, 2009

Valborg!

Ikväll sjungs/sups/sprängs våren in runt om i vårt land. För vår del grillades den in, mysigt även fast vi fick sitta inomhus och äta. Den utlovade värmen lös med sin frånvaro tyvärr... Jag var optimistisk och hade bara T-shirt på Uttas när vi gick ut. Så fort vi kom utanför porten kikade han på mig och sa: -Jag yyyser, mamma! O__o Blev till att dra på en tröja det, sen var han ute och lekte på gräsmattan med Herman och jag hade gärna sett att han även hade fleecejackan på. Jäkla skit!

Vi hann även in till morfar en stund före med lite Bahcosågar och -färgskrapor. Skrutten och morfar körde skottkärrsrace runt huset några varv. ^^ Synd att jag inte hade kameran med, hade även haft kul att ha kort på smågrabbarna när de satt och spelade och sjöng Blinka lilla stjärna ihop. I helt olika tonarter, takt och hastighet... Lisa filmade det iallafall, tur att nån är händig med tekniken sådär! ;o)

Nu ska jag hoppa i duschen, och sen i lopplådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar