torsdag, april 23, 2009

Sego

Skruttas har legat och hostat, snorat, snarkat, gnällt och varit allmänt högljudd större delen av natten. Så min pigghetsfaktor är inte speciellt hög idag vill jag lova...
Han är hemma från agis, och jag är INTE hos Jenny och kikar runt i deras trädgård idag. :o( Jag som hade börjat få sånt himla kli i trädgårdsfingrarna och såg fram emot att få rita skisser och bläddra i böcker. Men jaja, det får bli nästa torsdag istället! Då är ju tentan avklarad med och jag kan äntligen slappna av aningens! (kan man n å n s i n det som högskolestuderande? Jag tycker det bara löser av varann - tentor och uppgifter i en evighetslåååång rad.)

Apropå tentan, jag läste nåt så roligt (!) i en av mina juridikböcker häromdagen:
"Att som nybörjare ge sig in i det juridiska spelet är, om liknelsen kan tillåtas, som att spela en variant av Trivial Pursuit där regeln för hur det rätta svaret skall fastställas ständigt ändras, och det på vad som verkar vara ett fullständigt oberäkneligt sätt: ibland skall svaret ges baklänges, ibland på engelska; vissa gånger räknas svaret på den föregående frågan som det rätta, andra gånger har man rätt om man besegrar spelaren till vänster i armbrytning o.s.v. Varje gång man äntligen tror sig ha förstått reglerna visar det sig att man tagit miste."

Det där stämmer ju helt klockrent!^^ Och nu ska jag ge mig in i den fullständigt uppochnervända, men ändå logiska, världen som kallas vårt rättssystem igen. Allt medan Heffaklumpens Halloween rullar i bakgrunden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar