måndag, mars 02, 2009

Men tänk va

att jag inte bloggade en endaste liten gång igår! Är det inte märkligt så säg? Brukar ju typ aldrig hända de... men jag säger till mitt försvar att ingen dator var påknäppt på hela dagen här igår ens. När vi vaknade var det 18 grader kallt så det blev ingen utedag, men farmor och Mathilda var hit på eftemiddagen iallafall. Sen kom Bobbo på kvällsmat med, så Alex hade fullt upp och slocknade helt ovaggad igårkväll och har sen sovit utan ett ljud hela natten.
Jag vaknade med begynnade halsont och täppt näsa imorse. Förbannat också! Hoppas jag klarar mig såpass länge att jag kan gå på föreläsningen imorgon och att Skruttet inte blir sjuk.


Nåväl, måndag och således dags för Miljölöfte, vecka 10: Att äta vegetariskt minst 2 ggr/veckan. Vet ni huuuuur mycket mer kött frestar på miljön än vegetarisk mat?? Har inga siffror just nu, men jag ska leta upp. Vatten, odlingsyta, el, metangas... no good!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar