tisdag, januari 20, 2009

Jag dör!

Strax efter tio igårkväll: "Kiiiiia uuuupp, mamma! Inte oba! (sova) Inte ligga sängen!!!
Vid elvarycket: Äntligen ungen somnat bredvid mig, snyftar HÖGT i sömnen dock...
Halvtvå: Kiiiia uuupp! Titta Nalle Puh, mamma. KAN INTE oba!! Mamman lyfter ner honom på golvet, varsågod att kliva upp. Jag ska sova. "Mamma, jättemörkt! Inte kia upp!" Ligga DIN (menar sin egen) säng! Mamma lyfter till sängen, stoppar om och lyssnar på snyftningar igen som räcker till framåt tvåtiden.
Tio i fyra: Mammaaaa!! Oba stora sängen!! Mamma känner sig halvdöd, men lyfter över Skrutten IGEN och jag tror han somnade om rätt fort, åtminstone gjorde jag det...
Halvsju: "Skrutten, nu måste du vakna..." "Nej mamma, Alles trött... Alles oba, låt bli mamma!" O__o -Jaha, det låter så nu när oljepriset har stigit liksom!

Men jo, upp kom han och iväg till dagis. Själv ska jag till Gefle idag och sitta på föreläsningar heeela dagen. Detta efter två sömnlösa nätter på raken, de sitter som en smäck under mina ögon nu vill jag lova. Nu måste jag kissa och klä på mig, Anna kommer snart fräsande och hämtar upp mig vid Shell!! Hoj hoj!!

1 kommentar:

  1. Har ni provat att låta sonen sova i eget rum? I vår familj sover vi alla bättre sedan tösen (2 år) fått flytta till eget rum om nätterna, och det gick över förväntan bra att vänja henne vid det också! Nu har hon iofs aldrig haft vanan att sova med oss i vår säng utan varit nöjd i sin spjälis, men vi väckte ofta varandra när vi sov i samma rum. /Tess

    SvaraRadera