tisdag, december 30, 2008

Äntligen, äntligen, äntligen...

... känns det som om jag faktiskt närmar mig slutet av denna plåga! Jag TROR jag har hittat allt jag vill tillägga och har även kommit en bra bit på att lägga till det. Blir nog klar ändå idag om jag räknar på heldag (alt. halvdag idag och sen en till halvdag - vi får se). Nu längtar jag till nästa kurs, den verkar bara sååå intressant med massa psykologi och grejer. Ska nog beställa böckerna snart... :o) En till sak som är bra med den kursen är att det är rätt få dagar i Gävle och många telebilder. Gillar såna, så himla mysigt att sitta där med en kopp te/kaffe och lyssna och anteckna lite. Såna dagar verkligen älskar jag att vara student. Det gör jag ju för det mesta annars med, men face it - egentligen gör man ju det bara för att kunna få ett jobb. Men jag tillåter mig ändå att njuta av själva studerandet. Det finns så himla mycket intressanta kurser och utvecklingsmöjligheter att man blir alldeles yr. Ska sätta mig ner en dag efter helgerna och kika på utbudet av sommarkurser på HiG. Jag tänker plugga i sommar, åtminstone större delen av sommaren, lite ledigt vill man väl ha med. Jag siktar ju på psykoterapeut och då behöver jag ju läsa till psykologi, verkar ju smartare att göra sånt på sommartid under själva studietiden än efteråt va?? Då vill jag väl bara ut och jobba!



Alex och pappan bygger duplo för fullt ute i vardagsrummet, de verkar inte helt sams låter det som... Märks att Alex är lite rastlös av den sista tidens tråkiga dagar med hängiga föräldrar. Tänkte försöka åka till Runemo över dagen imorgon och ta med kälken så han äntligen får prova den. Om det bara ville bli aningens mindre kallt... Imorse när Alex å jag klev upp stod termometern på 15 (!) grader kallt! Och har man då en son som blånekar vantar känns det ju mindre lockande att gå ut och leka i snön. Jag minns en kall vinterkväll för ca 15 år sen då jag satt på en kälke efter skoter och nästan förfrös händerna pga att jag inga vantar hade. Det var otäckt och gjorde ONT! Iofs lär jag ju knappast lyckas dra honom lika snabbt som en skoter, men man vet ju aldrig med fart-fantomen mamma! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar