onsdag, december 31, 2008

New years eve

Idag är det som sagt nyårsafton – en dag för rannsakan och grubblande över vad året som gått har inehållit och gett/tagit. Men även att fundera på hur nästa år ska bli, vad man vill förändra och vad man ska göra för att bli den där braiga och lyckliga människan som man nästan varje nyår tror att man ska lyckas bli året därpå. Är det inte en märklig företeelse det där?? NÄSTA år ska vi minsann sluta röka/banta/sluta äta godis/plugga hårdare/börja motionera osv osv… Varför kan man inte lika gärna göra dessa förändringar 29 maj? Eller 13 oktober?? Som sagt, märkligt värre…
Själv har jag redan börjat det nya, det gjorde jag för ett tag sen men det finns väl alltid mer saker att ändra på. Men de behåller jag för mig själv… det är ju JAG som ska göra förändringarna så det räcker väl om jag vet om dem.

Jag tänker inte heller göra någon slags sammanfattning/redovisning av året. Jag och de som det berör vet ju redan allt som hänt så whats the deal liksom? Jag nöjer mig med att stillsamt konstatera att det varit ett år med mycket upp- och nedgångar. Men så är det att leva mitt liv är jag rädd. Året avslutas i stillhet med bara familjen hemma. Förmodligen inte ens nån alkohol i omlopp (blodomloppet alltså). ^^ Utan bara en enkel middag med efterrätt och sen se på TV eller kanske en film fram till tolvslaget då den som vill kan klä sig varmt och knalla ut på ballis för att avnjuta fyrverkerierna.

Nu väntar jag bara på att min kära dator ska hitta nätverket (som vanligt…) så jag kan lägga upp den här texten och sen göra mig klar för att åka och handla lite. Vi ska på Dollarstore och Rusta och kika på julsaks-rean, jag vill byta färgtema på julsakena till nästa år. Lite mat ska väl inhandlas inför kvällen och morgondagen med. Sen kan vi boa in oss igen och inte sticka näsan ut i den 15-gradiga kylan ens! Vi hade lite planer på att ta med kälke och unge till Runemo, men det verkar skita sig idag med det. -__-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar