fredag, december 19, 2008

Fredag

Jaha, nu var det fredagkväll igen då. Vi har varit ute och gått idag och Utte skötte sig exemplariskt och somnade snällt i sin vagn. Bra, då kan vi åka till Runemo ikväll och hälsa på mormor och morfar utan unge som slocknar i bilen. :o)
Nu håller vi på och lagar mat (helstekt kotlett och franskörtkryddad potatis) och jag har dammsugit lite. Blir väl rejälare städning närmare jul.

Satan vad blött å slaskigt det är ute, jag hade ett par byxor jag fått efter Thomas, waaaaay too long for me så de sög i sig vatten ända upp till knävecken. Jag såg ut som en lodis när jag kom in. O__o


Med ben korta som en tax
får man impregnera sig med vax
för att slippa vrida ur sig själv
vatten nog för en hel älv.
Byxorna var på tok för långa,
men mina egna är ju för trånga...
Satans skitväder
blöter ner mina kläder.
Varför är det aldrig riktig vinter?
Snö och kallt och skida som slinter.
Nog är det väl ändå förbannat
jävla SMHI - nu ska ni få se på annat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar