lördag, november 08, 2008

Child-free

Tjo!! Utte har varit hos faffa hela dagen. Vi tog tillfället i akt och åkte till Barnens hus, handlade lite julklappar till den förlorade sonen så att säga. (tur att han kommer hem senare ikväll). Eftersom han only är two years old å inte kan läsa än så kan jag tala om vad han ska få. ^^ En kartong med duploklossar (bara bitar liksom) och cars-bilar (Flo och Ramone), vi skulle ha flera Carsbilar, men det fanns inte. Vi får kika på det i Sthlm när vi ska på Mustasch!
Lite fler saker kom med hem med, sånt som han får nu. Tre förvaringsboxar (gissa vilket film-motiv det är på? Första rätta svaret vinner en bravo-kola i valfri smak), en matlåda i plast (samma motiv...) och schleiss- (stavning? scheisse??) djur: en katt och en hund.

Efter det skulle jag ut o gå med Sushi, men ingen av oss orkade... var ju så träligt väder med. ;) Vi gör ett nytt försök imorgon! Så jag hamnade därför i soffan med en skolbok, och halkade längre ner... filten åkte högre upp... och jag somnade! o__O Skönt var det iallafall. Nu har vi kommit oss upp iallafall (Thomas hamnade i samma läge i fåtöljen visst) och börjat fixa mat. Kycklingklubba i foliepåse och jugge-potatis serveras det här ikväll!! Kyckling och fisk kan jag äta, men bara tanken på rött kött kväljer mig än. Jag får ofta såna här "ryck", jag är nog en semi-vegetarian i kropp och själ. Jag har ju absolut inga etiska värderingar bakom mitt icke-kött-ätande så det funkar fint att "hoppa". ^^
Laddade upp med massor av veggie från stooora kvantum på E-center. Gäller ju att passa på när man råkar få näsan utanför den här lilla hålan lix.

På onsdag åker vi till Stockholm och ser på SLIPKNOT!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar