måndag, oktober 20, 2008

Tött

Fattar inte varför jag är så trött hela tiden?? Somnade till i soffan nyss när jag låg och läste till och med... Pappan å Utte la sej inne i sovrummet (-Aggi ova stooooja ängen!!!) men jag skulle plugga var det tänkt. o__O Så bra gick det med det...

Men nu är jag vaken iaf, och har pratat med Ankie en stund och surfat lite. Ska väl koka på lite kaffe innan jag tar upp böckerna igen. Tänkte plugga fram tills det är dags att börja göra mat. Ikväll blir det finan kvällsmat! Gryta med purfärskt älgkött och massor av trattisar. Detta tänkte jag puttra en bra stund i gräddig sås med en aning senap i och servera med kokt potatis till. Det ni!! Det kan man bjuda kungen på, för att citera Emil i Lönneberga. Fast kanske inte, för kungen är ju så himla bra på att skjuta älg själv han så han kanske är less de å vill ha burgers från MAX istället. Men isf kan jag väl fixa det med om de ska vara på det viset. Vad ska han hit å göra btw, jag vill icke hava något kungabesök. Kan man utfärda besöksförbud tro?? *paranoid*

Nej, nu: plugga. Slut på trams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar